یزدفردا: دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان این که نمایندگان و حامیان نامزدها از ارائه تحلیل‌ها و اظهار نظرهای شخصی و احتمالی قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات را تخلف خواند و گفت: نتیجه نهایی انتخابات به صورت رسمی از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

به گزارش یزدفردا: «محمدرضا حدادزاده» دقایقی قبل در جمع خبرنگاران با تشکر از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، گفت: با توجه به این که در ساعت آینده به احتمال زیاد شاهد تمدید زمان انتخابات هستیم، حتما مردم عزیز در شعب اخذ رای حضور یافته و در این حماسه حضور خوبی را به ثبت برسانند.

وی با اشاره به رصد و رسیدگی به تخلفات جزئی قبل از انتخابات و در حین انتخابات توسط مراجع قضایی، گفت: خوشبختانه تاکنون تخلف عمده‌ای از سوی شعب اخذ رای گزارش نشده و امیدواریم در ساعات آتی نیز شاهد برگزاری انتخابات با آرامش و رعایت قوانین انتخاباتی در سطح استان باشیم.

حدادزاده با اشاره به حضور نمایندگان فرمانداری و ناظرین شورای نگهبان و عوامل هیات‌ اجرایی انتخابات در شعب اخذ رای، گفت: هرچند عملاً امکان تخلف عمده‌ای در شعب اخذ رای وجود ندارد ولی در صورت هر گونه تخلف و کاستی باید موارد به نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ گزارش شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان این که اظهار نظر در خصوص تعرفه‌ها و نیز اظهار نظر در مورد صحت و سلامت انتخابات تخلف محسوب می‌شود، گفت: نتایج انتخابات پس از تجمیع از سوی ستاد انتخابات کشور به طور رسمی اعلام می‌شود لذا نمایندگان و حامیان نامزدها از ارائه تحلیل‌ها و اظهار نظرهای شخصی و احتمالی پرهیز کنند.

دادستان استان، مهمترین تخلف پس از فرایند اخذ رای را اعلام زودهنگام آراء ذکر کرد و گفت: این اظهارنظرها تخلف است و توسط مراجع قضایی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا